Bardziej znana bywa pod angielską nazwą “outdoor” lub “out of home“. Mowa oczywiście o reklamie zewnętrznej, jednej z najbardziej rozpowszechnionych form marketingu.
Teoria reklamy zewnętrznej nie ogranicza tego zjawiska do jakiejś konkretnej techniki. Składają się na nią wszystkie reklamowe zabiegi, które znajdują się poza domem odbiorcy. Są to zarówno billboardy, jak i rozdawane ulotki, czy plakaty wiszące na słupach. Oczywiście, rodzajów reklamy zewnętrznej jest o wiele więcej.
Reklama zewnętrzna – to forma marketingowego przekazu, którego celem jest docieranie do potencjalnego klienta poza miejscem jego zamieszkania. Z tego powodu, technika ta nazywana bywa “outdoorową”. Dzięki temu, przekaz reklamowy wolny jest od osobistej nachalności. Chodzi o to, by odbiorca poczuł, że nie jest atakowany treścią marketingową w swojej enklawie.
Reklama zewnętrzna nastawiona jest zatem na szacunek do prywatności odbiorcy. Jej naturalnym środowiskiem jest wszystko to, co znajduje się poza domem klienta. Technika ta stosowana jest w tzw. przestrzeni publicznej, co bardzo upowszechnia przekaz i pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Najbardziej popularnym miejscem lokowania reklam zewnętrznych są ruchliwe ciągi komunikacyjne, które odznaczają się dużą ilością przechodzących lub przejeżdżających ludzi. Idealnie nadają się do tego celu pobocza autostrad, ulice, deptaki, chodniki.
Jej największym atutem jest docieranie do masowego odbiorcy oraz długofalowy sposób oddziaływania. Nie jest to bowiem jednorazowy środek przekazywania promowanej treści. Wysyła ona bodziec reklamowy za każdym razem, kiedy odbiorca koło niej przechodzi.
Przekłada się to na skuteczne budowanie relacji miedzy potencjalnym klientem, a promowanym produktem i tworzeniu identyfikacji marki w świadomości odbiorcy.
- Formy reklamy zewnętrznej
- reklama wielkoformatowa
- plakat
- afisz
- billboard
- citylight
- diapazon
- litery przestrzenne
- szyld
- afisz
- reklama na środkach transportu (car wrapping)
- k-board
- banner (baner)
- neon
- reklama pneumatyczna
- sandwich
- strip
- k-board
- mobil
- infoscreen
Przy korzystaniu z reklamy outdoorowiej firmy najczęściej współpracują z agencją reklamową lub drukarnią, która może przygotować potrzebne materiały.