Prowadzisz agencję i potrzebujesz partnera, który dostarczy Ci potrzebnych materiałów dla klienta końcowego? Drukarni jest sporo, a wybór idealnej nie taki prosty. Zanim podejmiesz się współpracy z drukarnią offsetową musisz dostosować ją do swoich potrzeb, jakimi mogą się okazać na przykład zakres oferowanych przez nią usług.
Wybór drukarni nie jest łatwą decyzją. I to bez względu, czy zamawiamy pojedynczy druk wielkoformatowy, zaproszenia ślubne, czy też tysiące ulotek w imieniu firmy. We wszystkich przypadkach przecież będzie nam zależało na doskonałej jakości wydruku, dotrzymywaniu terminów oraz oczywiście cenie. Dlatego też, decyzji o wyborze drukarni internetowej lepiej nie podejmować pochopnie.
Zacznijmy od ustalenia, czym powinna się charakteryzować idealna drukarnia. W grę wchodzą trzy główne cechy:
1. Jakość druku.
2. Cena.
3. Czas realizacji zamówienia.
Cała sztuka polega na wyważeniu tych trzech elementów, ponieważ każdy jest ważny.
Dostarczając druki niskiej jakości Klienci nie będą do Ciebie wracać, a wysoka cena skutecznie utrudni Ci ich pozyskiwanie.
Praca w branży reklamowej oznacza, że większość Twoich zleceń, to zlecenia na przysłowiowe wczoraj; czas przeznaczony i na projektowanie, i na druk będzie zazwyczaj bardzo krótki.
Jakość, czas i cena odgrywają kluczową rolę w pracy grafika tworzącego do druku. Mogą zdecydować o sukcesie bądź porażce.
Jak szukać drukarni?
Możesz rozejrzeć się w swoim mieście lub poszukać drukarni w internecie.
Ceny w drukarniach działających w średnich i małych miastach są zazwyczaj sporo wyższe, niż ceny w internecie, ze względu na mniejszą konkurencję. Ja mieszkam w 100 tysięcznym mieście i ceny potrafią być, w niektórych wypadkach, nawet trzykrotnie wyższe niż średnie ceny w internecie.
Zanim zdecydujemy się na wybór konkretnej drukarni sprawdźmy jakie jest jej zaplecze maszynowe – najczęściej informacje na ten temat znajdują się na stronie internetowej. Oczywiście warto też poszukać opinii na jej temat – chociaż w tym przypadku należy być bardzo ostrożnym. Nie zawsze możemy liczyć na rzetelne informacje, dlatego najlepiej popytać wśród znajomych czy korzystali z usług danej drukarni, być może ich opinia pomoże nam w podjęciu decyzji.
Poza ceną wydruku niezwykle istotna jest także jego jakość. Warto sprawdzić czy w drukarni online, na którą się zdecydowaliśmy dostępne są różne rodzaje papierów i dodatkowe uszlachetnienia, papier matowy, błyszczący czy możliwość laminowania druku.
Kontakt z drukarnią to kolejny czynnik, który ma wpływ na wybór tej odpowiedniej. Ponieważ zamówienie składamy przez internet, nie mamy możliwości od razu dowiedzieć się, czy przygotowany przez nas projekt nadaje się do druku, nie możemy też porozmawiać o ewentualnych zmianach w wydruku. Dlatego tez niezwykle istotne jest, żeby drukarnia podała dane kontaktowe, nie tylko adres e-mail, ale przede wszystkim numer telefonu oraz adres siedziby. Czynniki te wpływają nie tylko na wiarygodność firmy, ale gwarantują potencjalnym klientom możliwość szybkiego kontaktu, a nawet osobistego odwiedzenia siedziby, w celu omówienie szczegółów zamówienia.
Znalezienie rozsądnego kompromisu pomiędzy jakością, ceną, a czasem oczekiwania na druk, jest naprawdę bardzo trudne.
Wartą polecenia jest popularna tania drukarnia Megraf.pl .
Po znalezieniu dobrej drukarkarni oferującą zarówno dobrą jakość, wartość produktu, cenę i doskonałą obsługę klienta należy pozostać jej stałym klientem ! Dobre stosunki z drukarnią pozwolą uzyskać Ci lepsze usługi, takie jak rabaty, szybszy czas realizacji i osobiste kontakty.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci wybrać porządną drukarnię. Jeśli potrzebujesz projektu wizytówki śmiało napisz do nas a zaprojektujemy ją specjalnie pod Ciebie lub twój biznes.