Projektowanie logo

Logo to z reguły prosty symbol i krótki napis, więc jego stworzenie wydaje się łatwe. Ale to właśnie ta ograniczona i zwięzła forma sprawia, że praca nad tym elementem jest bardzo wymagająca.

Przed erą komputerów do projektowania logo używało się tylko ołówka i papieru. Choć wygląda to jak prehistoria, ołówek i papier to wciąż najwięksi przyjaciele projektanta. Dlatego zanim pomyślisz o projektowaniu logo wyłącz komputer. Użyjesz go dopiero, gdy pomysł idealnego logo przelejesz na kartkę.

Pierwszą rzeczą jaką powinniśmy zrobić na tym etapie, jest rozpoznanie produktu czy specjalności naszego zleceniodawcy.

Napisz na kartce 2 – 4 główne słowa, które najlepiej oddają charakter przedsięwzięcia lub firmy dla której powstaje logo. Wokół każdego z nich wypisz skojarzenia. W ten sposób powstanie graficzna mapa myślowa, która pomoże ci wybrać odpowiednią formę, kolorystykę itd.

Na początku procesu tworzenia logo warto przyjrzeć się konkurencji. Zbierz w jednym miejscu znaki wykorzystywane przez największych rywali i spróbuj wyciągnąć na tej podstawie wnioski.

Zastanów się przede wszystkim jakie schematy powielają się u konkurencji. Na tej podstawie stwórz listę zabronionych rozwiązań.

Jeśli np. większość rywali wykorzystuje niebieski, unikaj tego koloru w swoich pomysłach.

Gdy wiesz już jakie ma być twoje logo zacznij rysować. Szkicuj ile się da. Na tym etapie nie ma lepszych lub gorszych projektów, dlatego nie rezygnuj jeśli jakiś pomysł lub skojarzenie wyda ci się głupie. Później możesz stwierdzić, że to właśnie jest to czego szukasz. Próbuj różnych fontów (lub sam stwórz kilka liter, potem odrysujesz je w wektorze) i sygnetów. Nie przejmuj się na razie kolorami. Dobierzesz je później w programie graficznym.

Wybierz 2 – 3 najlepsze szkice i dopracuj je w programie graficznym, ale pamiętaj by tworzyć w środowisku grafiki wektorowej (Adobe Illustrator lub Corel Draw). Wykonane taką metodą logo będzie można dowolnie powiększać bez strat jakości. Gdy poczujesz, że wykonywane przez ciebie logo jest naprawdę dobre, możesz zakończyć proces projektowy.

Logo jest symbolem, skrótem myślowym. Kiedy zaczyna przypominać wieloelementową ilustrację, traci na sile, przestaje być czytelne i łatwe do zapamiętania.

Ps: Logo użyte w tym artykule jest autorstwa Marcina z legrafik.pl (projekt logo Warszawa).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *